Back in style

Ja jag erkänner. Jag har varit en dålig bloggpojk och inte skrivit något nytt bussigt inlägg eller någon ny dyster prosa text. Jag har haft lite för mycket med julen att göra. Nej det var inte riktigt sant, för där jag firar min jul behöver jag inte styra och ställa särskilt mycket. Det jag behöver göra är ungefär, sätta mig framför julbordet, knäppa upp översta knappen på byxorna och fatta bestiken och frossa loss på käk och annat som täpper mina unga artärer i förtid. Det är inte särsklit ansträngande. Nej, jag har varit lat helt enkelt. Apråpå min prosalyric, tänkte jag flika in med en förklaring till vilken funktion dessa texter fyller i mitt liv.

När man läser en morbid prosa text skriven av underteckand så är det egen tolkning som gäller, och med egen tolkning så menar jag att det som texten får dig att känna/tycka det är vad som gäller. Jag har i många år varit fascinerad över text som kan förmedla känslor, särskilt mörka, morbida känslor. Det är så jag tycker om att skriva, oavsett vilken sinnesstämning jag själv befinner mig i när jag skriver. Precis på samma sätt som till exempel ett deathmetal band släpper ett riktigt mörkt och deprimerande album, utan att för den skull vara på en mörk plats. En sorts konstform som vilken annan.

Jag befinner mig just nu i Stockholm hos min lilla goa' flickvän som jag ska fira nyåret tillsammans med. Tydligen så är årets nyårslöfte att jag ska sluta snusa. Jag försökte för tre nyår och det funkade i ungefär två veckor. Det var två hemska jävla veckor! Hursomhelst så har jag fått tjejen att gå med på att sluta äta choklad som tillika nyårslöfte. Om jag ska lida så måste väl även hon lida? Trevlig fortsättning? Hoppas det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0