Jullov

Då var allt klart med skolan för detta år. Jag befinner mig i skrivande stund hemma i min lilla lägenhet i Linköping, har den bara kvar tills året är slut så här har jag en del att fixa innan nyår. Efter jul beger jag mig upp till mina lilla flicka i Stockholm där detta års nyår kommer att firas för min del. Jag sviker grabbarna i skåne detta år, där två nyår på raken har avfirats (hoppas ni kan förlåta mig pöjkar) men som jag har sagt förr: självständiga människor med självständig musiksmak, det är ändå någon förbannat underskattat!

Tänker här faktiskt lägga in en favorit i repris från oktober 2007 från min gamla blogg. Just för att jag fick sånna fina kommentarer på den så jag gick runt och var stolt över mig själv i flera dagar. Den håller säkerligen än idag.

Livet är en hockeymatch

"Vi spelar i ett lag vi kallar samhället. Du försöker göra ditt bästa och kämpa även när laget ligger under med 7-0 och det känns omöjligt att vända. Ibland är det också det, men det kommer fler matcher och oftast går det bättre på hemmaplan. Man kan inte komma till slutspel varje år. Vissa komma aldrig dit även fast dom kämpat hårdast av alla och förtjänat det mest av alla. Andra kommer dit varje år och bara flyter på med sin tur som är lika oförtjänt ändå. Det kommer matcher då allt känns rätt och man är kung på isen, det kommer matcher då allt går åt helvete och man kanske spelar alldeles för fult och någon stackare från HV71 får ta smällen. Man drar på sig utvisningar och kan bara sitta där och hoppas på mer speltid. För vissa blir det kanske bara två minuter men för andra är matchen slut för alltid."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0