Ingen har monopol på sanningen

En dag kan plötsligt förändra allt. Du känner dig fången i ditt eget liv. Medans passionen bleknar bort, i bland saker som du aldrig sett i ditt liv. Du stänger ute allt som du behöver. Dina ögon ser suddigt, mina ögon ser en vacker katastrof, inlindad tillsammans med miljoner andra ögons lögner.

Din mur är hög, din mur är stark. Du låter mig komma igenom den, genom en liten lucka, vi kallar vår kärlek. Att jag nu har kommit över till andra sidan, till din sida. Det skrämmer dig, du är inte längre ensam på din sida. Pusselbitarna passar, du behöver inte krypa iväg längre. Du finner nu sanningen för att ingenting annat spelar någon roll. Vi jagar efter ljuset som bländar våra ögon. Men jag kommer fortsätta påminna dig om att dina ärr bara berättar vem du har varit och vart du har varit. Inte vem du är eller vart du är påväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0