Tärningen är kastad

Det är ingen roll jag spelar om nu detta ska föreställa en pjäs. I så fall är det manuset som är dåligt skrivet. Om det nu ändå verkar som att jag spelar rollen dåligt, är det för att jag har scenskräck? Det kan också bero på att scenen är för liten, eller att publikens reaktioner är undermåliga. Publiken kanske inte förstår sig på min konstform? Publiken sitter pliktroget kvar och ler, undrar om dom kan få skådespelaren obekväm med sina dömande blickar, och sina uteblivna skratt. Men när pjäsen är slut, är det åskådarna som går därifrån med förundran i hjärtat, och frågan ställs gång på gång: Vad har jag nu just sett?

Kommentarer
Postat av: Phille

Sjukt bra text av den morbida prosans mästare, keep up the good work =)

2009-12-15 @ 19:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0