Sten i mitt glashus

Jag analyserar allt jag ser, det är därför jag alltid förstår vad du menar. Jag svarar på mina egna frågor, genom att ifrågasätta allt jag har. Men jag försöker få dig att förstå, få dig att se alla sidor av mig. Jag förstår att du inte är perfekt, men det är allt jag vill se. Dina färger är så starka, jag ser en nyans av dig som ingen annan ser. De färger jag inte vill se bländar mina ögon och jag sluter dem, den nyans jag önskar se uppenbarar sig istället för mig.

Jag forsätter försaka allt som är viktigt, jag försummar allt som är äkta. Jag tar alla för givet? Jag tar allt för givet. Jag andas luft som genomsyrar och färgas av mina misstag, men jag lär mig aldrig av dem. När ljuset är släckt och mörkret kastar sammetsskuggor på våra kroppar, med våra synkroniserade hjärtslag. Tätt in till. Då undrar jag fortfarande till vilken värld dina tankar flyter, vilka platser i dina tankar visar du mig inte? Jag vill kunna tala ditt språk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0