Då var man hemma i linkeboda igen

Jag har haft en lugn, mysig, trevlig vecka i huvudstaden. När klockan slog tolv över till det nya året så befann jag mig i någon slags källarlokal brevid tunnelbanan. Nej det var ingen svartklubb med lånehajar och indrivare. Det var ett rätt vettigt ställe. Visst det var väl inte sådär storslaget med fördrinkar och kostymer som jag är van vid (eller inte). Jag hade dock såklart kostym på mig med slips och hela kittet. Riktigt snygg var jag också, om jag får säga det själv (och det får jag såklart.) Jag kände mig visserligen ganska mycket äldre än dom flesta där, (förmodligen för att jag var det) och kostymen gjorde att jag kände mig ännu äldre. Jag kände heller ingen där, vilket inte är så konstigt med tanke på att Stockholm är min flickväns stad och inte min.

Men hennes vänner var mysiga och trevliga. Men det är inte så lätt att som ny, utomstående människa tränga sig in i en mur av tajt gemenskap och interna skämt. Jag upplevde samma mur när jag för första gången träffade min skåneväns vänner. Men förmodligen upplevdes den muren lite lättare att klättra över, eftersom att jag har mer gemensamt med skånska pirates of the caribbean look alike rockers än med 19 åriga stockholmare.

I övrigt, så har jag bara umgåtts så mycket som möjligt med min fina tjej, druckit mycket latte'. Kollat på mycket nya roliga och mindre roliga serier. The inbetweeners kan jag varmt rekomendera, skön brittiskt humor.


Kommentarer
Postat av: Sam

The inbetweeners :) Mysigt värre.

Du är mys, i min myslåda. Min sötnos.

2010-01-06 @ 02:20:36
URL: http://dinosaurien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0