Varför tänder unga tjejer på vampyrer?

Japp, jag har mycket ledig tid över just nu. Men har hur som helst begrundat frågan ett tag och kommit fram till följande tes.

Hela vampyrgestalten kan ses som en metafor för samlaget. Blodtörsten, huggtänderna som tränger in i köttet, blodet som rinner ut. Men det är naturligtvis diskret, stilfullt på ett civiliserat sätt, därav tilltalar denna typ av sexuellt kittlande filmer/serier framförallt unga kvinnor som söker sig själva, och sin sexuella roll

Men det jag framförallt tror tilltalar dessa sökande unga tjejer är kontrasten till matchoidealet. Istället för den vanliga tuffa killen som får vilken tjej han vill så är dessa vampyrer eftertänksamma och mystiska. Sen tycker tjejer förmodligen synd om dom också, för det smått jobbiga läget att bli kär och samtidigt veta att om den kärleken fullbordas dör människan man älskar. Inte konstigt att det immar igen i flickrummen runt om i landet på kvällarna.

Kommentarer
Postat av: Anki

va hemskt det låter när du skriver så o det pinsamma är att jag känner mig träffad! hahaha!

2010-01-08 @ 23:41:07
URL: http://egoanki.blogg.se/
Postat av: Silvermannen

Haha jaså, men det är bara acceptera, inget fel med det.

2010-01-15 @ 14:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0